Stuff do obczajenia

21 lutego 2011

8 gier, które zarządzą w 2011 roku

   Już nie nowy, ale wciąż młody, 2011 rok zapowiada się dla graczy naprawdę zajebiście. Przeglądając ostatnio listę premier, złapałem się za głowę, krzyknąłem "olaboga!" i poszedłem przemyśleć sprawę w ciszy i odosobnieniu. Po chwili namysłu okazało się, że w tym roku napalam się na rekordową ilość gier! Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się czekać jak debil na 8 tytułów, które mają ukazać się w najbliższych 10 miesiącach. Od razu mówię, że u mnie Killzony, Gearsy i inne Bulletstormy nie wpływają na drastyczne zmiany w czynnościach fizjologicznych, ot mogą sobie wychodzić nawet w grudniu po południu. Gry na które czekam to gry z klimatem, nietypowe, lub po prostu kontynuacje serii, które uwielbiam. A oto i one:


8. The Last Guardian (PS3)
   Ludzie z Team ICO wydziergali na swoich kompach dwie, niezwykle klimatyczne gry, które przyciągały uwagę wyjątkowym, subtelnym klimatem. Fakt, udało im się, fart. Grałem jednak w ICO i miałem wrażenie, że ta "kultowa" gra jest schematyczna i nudnawa. W Shadow of the Colossus nie grałem za wiele, ale tytuł jest obiecujący i na pewno kiedyś do niego wrócę. To, co mocno wyróżniało te dwie pozycje na tle innych to, jak pisałem wyżej, unikalny klimat opowieści. Mam nadzieję, że The Last Guardian podtrzyma tradycję w tym względzie, a jednocześnie kreatywność twórców wreszcie rozbłyśnie pełnym blaskiem na tak mocnym sprzęcie jakim jest PS3.


 7. Dark Souls (PS3, XBOX 360)
   Nie ma jak napalać się na sequel gry, w którą się nie grało, a nawet nie widziało na własne oczy. Tak to jest , gdy klimat i design gry rozwala Cię na wszelkich trailerach i materiałach promocyjnych. Mrok i brud, rpg-slasher, dark fantasy. Te oto terminy powodują u mnie szelmowski uśmiech, a zestawione razem wydobywają bojowy okrzyk z mej piersi: Do boju! Na pochybel skurwysynom!


6. Deus Ex: Bunt Ludzkości (PC, PS3, XBOX 360)
   Jedynka Deus Ex'a to jedna z moich ulubionych gier na blaszaka. Miłość do tej gry wynika z najlepszej, wirtalnej wizji cybepunkowego świata jaka powstała na kompach. Gdzie tam! Jaka powstała w ogóle! Do tego dodaj sobie świetnie zaplanowane misje (możliwość ich ukończenia na kilka sposobów), miodny system rozwoju postaci, wciągającą fabułę ze zwrotami akcji, których nie powstydził by się współczesny film spod znaku "broni, ognia i rozwałki". Jeżeli 3 część będzie choć trochę przypominać kultową część pierwszą, to ja w to wchodzę. Ale... mam pewne obawy. Zobaczymy.


5. Rage (PC, MAC, PS3, XBOX 360)
   O tej smakowicie zapowiadającej się postapokaliptycznej rzeźni pisałem już jakiś czas temu, więc nie będę się zbytnio rozpisywał. W związku z tym tytułem mam nadzieje zaspokoić głód na rasowe fpp w bliskim mi klimacie. Oby wyszło z tego świeże mięsko.


4. Wiedźmin 2: Zabójca Królów (PC)
   Wiedźmin to wiedźmin. Po prostu najlepsza polska gra ever (na razie). A, że uwielbiam prozę Sapka, uwielbiam pierwszą część (mimo, że wynudził mnie przegięty backtracking) to nie może być inaczej: czekam na część drugą! Zapowiada się naprawdę konkretny kawał softu.


3. The Elder Scrolls V: Skyrim
   Nordyckie klimaty, smoki, śnieg i surowe krajobrazy zdecydowanie są tym na co czekałem w RPG. Jeżeli do tego ma być to gra z serii Elder Scrolls to ja nie mam więcej pytań. Gra doczeka się też wielu poprawek w stosunku do poprzednich części oraz zmian w systemie oraz kilku nowinek technicznych. Już nie mogę się doczekać widoku świeżo upuszczonej krwi rozbryzganej malowniczo na świeżym, górskim śniegu i głośnych okrzyków podczas wymachiwania toporem w celu skracania przeciwników o głowy. Ciekawe czy echo będzie się roznosić w lasach pośród gór?






2. Metal Gear Solid: Rising
   Napalam się, bo zawsze tak robię, gdy Kojima szykuje nową grę. A ta część MGS-a szykuje się naprawdę  powersko! Wcielić się w skórę cyber-ninja? Wymachiwać mieczem, którym pociacham nie tylko przeciwników, ale właściwie wszystko co się da? Siać pożogę i zniszczenie w świecie MGS-a? Tak, poproszę.





1. Mass Effect 3
   Jakiś czas temu oczerniałem z lekka drugą część cyklu, ale nie zmienia to tak naprawdę faktu, że serię od Bioware uważam za jedną z najlepszych, które pojawiły się w ostatnich latach. Obydwie części wciągnąłem nosem, a teraz chodzę po świecie zdekompletowany, bo wciąż rozmyślam, jak Shepard uratuje ojczyznę ludzi, Ziemię, przed ostatecznym zniszczeniem z rąk Żniwiarzy. Szykuje się MEGAKILLER!









moon

4 komentarze:

  1. Niszczący line'up. A to przecież nie wszystko! Gears of War 3, Crysis 2, Dragon Age 2, Portal 2, Duke Nukem Forever, F.3.A.R., Resistance 3, Uncharted 3, Batman: Arkham City, Battlefield 3 i w cholerę jeszcze tytułów, których nie chce mi się wymieniać. Dobry rok. Bez kitu.

    OdpowiedzUsuń
  2. czy ktoras z tych gier bedzie na psp ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Na PSP, na komórki i na kalkulatory... Poważnie, nie ma szans by jakakolwiek z tych gier pojawiła się na PSP.

    OdpowiedzUsuń